American Cancer Society zaktualizowało swoje zalecenia profilaktyki przeciwnowotworowej

Poniżej lista zdrowych zasad wraz z linkiem do materiału źródłowego.

·       Utrzymuj zdrową wagę ciała przez całe życie.

·       Dorosłe osoby powinny spędzać 150-300 minut tygodniowo na ćwiczeniach fizycznych o średniej intensywności oraz 75-150 minut tygodniowo na ćwiczeniach intensywnych lub kombinacji takich ćwiczeń.

·       Dzieci i nastolatki powinny spędzać codziennie 1 godzinę na ćwiczeniach fizycznych o średniej intensywności.

·       Spędzaj mniej czasu na siedzeniu i leżeniu.

·       Jedz kolorowo różnorodne jarzyny i owoce oraz dużo pełnego ziarna i brązowego ryżu.

·       Unikaj lub ograniczaj spożywanie czerwonego mięsa takiego jak wołowina, wieprzowina i baranina oraz mięsa przetworzonego takiego jak bekon, kiełbasa, wędliny i hot dogi.

·       Unikaj lub ogranicz picie napoi słodzonych cukrem, wysoko przetworzonych pokarmów i produktów z ziarna rafinowanego.

·       Najlepiej nie pić alkoholu; ale gdy jest konsumowany to kobiety nie powinny przekraczać 1 drinka, a mężczyźni 2 drinków dziennie (jeden drink to 0,4 l zwykłego piwa 150 ml wina lub 50 g wódki).

Źródło: https://acsjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.3322/caac.21591

czerwiec, 2020 r.